Cursed Mountain نقد-مقاله

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

دمو و ترنر و نقد و ترول ها---نظر بدید و بگید چه چیزی میخواین واستون بزاریم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Hero Games
19:34
چهار شنبه 21 فروردين 1392




عنوان بازی:کوهستان نفرین شده(Cursed Mountain)

ژانر:ترسناک - سوم شخص

سازنده بازی:Deep Silver

انتشار دهنده: Deep Silver

سال انتشار:2009

شخصیت های بازی:

اریک سیمونز(Eric Simmons)

فرانک سیمونز(Frank Simmons)

پاول وارد(Paul Ward)

ادوارد بنت(Edawrd Bennett)

پیر زن جادوگر

پیرمرد راهب

راهب چینی جوان

روح دختر جوان

...................................................................................................................................................................................


...................................................................................................................................................................................

معرفی:بازی کوهسنان نفرین شده عنوانی است که از سوی کمپانی Deep Silver در سال 2009 و در ژانر وحشت انتشار یافت.

داستان:در سال 2009 یک گروه کوهنورد متشکل از تعداد زیادی از بهترین کوهنوردان دنیا قصد صعود به قله ای در کشور چین میکنند.

2 نفر از این کوهنوردان که از همه با تجربه تر و شاخص تر هستند دو برادر به نام های اریک و فرانک می باشند.

اگر دیده باشید برای فتح هر قله ای در فواصل مختلف کمپ هائی جهت استراحت و گذراندن شب توسط یکی از گروه های پشتیبانی هر کشور برپا می شود.

در آخرین کمپ که حدود 26000 پا تا زمین فاطله دارد 2کوهنورد به نام های  پاول و فرانک برای بررسی وضعیت مسیر و اعلام خطر یا امن بودن آن مقداری جلو تر از گروه حرکت می کنند و پس از آن که متوجه می شوند که هوا طوفانی است و حرکت باید به فردا موکول شود فرانک از دستور پاول سر پیچی می کند و به او می گوید همچین قصدی برای پائیین آمدن ندارد و با لحنی تند به او پاول می گوید که از جلو چشمانم دور شو و گرنه می زنمت.فرانک  پاول را به مرگ تهدید می کند و پاول پائین می آید.فرانک نیز به مسیر خود ادامه میدهد و مدتی به جلو حرکت می کند.

چند روز می گذرد.فرانک که یکی از اعضا مهم تیم است هنوز بر نگشته و باعث نگرانی سایر اعضا تیم شده.

به برادر فرانک یعنی اریک که کوهنوردی باتجربه و ماهر است خبر می رسد که فرانک چند روز است که رفته و هیچ اثری از وی نیست.اریک نگران شده و تنهائی عازم سفر می شود به هنگام حرکت یک چنگک با طرح و اشکال عجیب و غریب می بیند.(این در واقع سلاح شما برای محافظت از خودتان است).

اریک قبل از اینکه بخواهد سفر را شروع کند به دنبال برادرش در روستا و دهکده های آن حوالی می گردد اما به جای استقبال مردم از وی ارواح و شیاطین از وی پذیرائی به عمل می آورند.اریک پی می برد که آن چنگک بی دلیل در مسیر وی قرار داده نشده است و این چنگک دارای قدرتی جادوئی می باشد.وقتی که نور جادوئی آنرا مشاهده میکند یقین پیدا می کند که واقعا چیز به درد بخور و مورد نیازی است.مدتی می گذرد و شما نهایتا به یک افریته می رسد که تمامی این مشکلات زیر سر وی است.او مردم روستا را نفرین کرده و این نفرین تمامی مردم رو ستا را از بین برده است و روح آن هارا با شیاطین همنشین کرده و باعث شده تا روح اهالی روستا ها خشن شوند و از دنیائی که خود به سر می برند به دنیای انسانها وارد شوند.با هر سختی که هست شما خودرا به یک معبد میرسانید و در جائی که شیاطین قصد کشتن شما را دارند یک راهب سالخورده(گمونم 900 سالشه) با به صدا در آوردن طبل روح ها را آرام میکند.ودر این جا است که وی به شما آموزش هایی می دهد و شما را برای ادامه مسیر آماده می سازد.

بعد از آنکه اریک مطمئن می شود که برادرش در این جا نبوده شروع به حرکت به سوی قله کوه می کند.اریک از دیوار چین عبور کرده و سرانجام به ابتدا کوهستان میرسد.در این مدت است که اریک هر چه بالاتر میرود نفس کشیدن برایش دشوار تر میشود و مجبور به استفاده از اکسیژن می شود.

اریک بالا و بالا تر رفته و به کمپ اول میرسد همگی جان سپرده اند اما چرا؟این هم سوال دیگر که در ذهن اریک است.وقتی به کمپ دوم و سوم و در نهایت به آخرین کمپ میرسد می بیند که همه کوهنوردان و سایر کوهنوردان که از دیگر کشور ها آمده اند همگی به شکل وحشتناکی مرده اند و بر اثر سرمای شدید چیزی جز استخوان از آنها باقی نماده.در نهایت اریک به ارتفاع 26000 پا میرسد و از قله بال میرود و متوجه مکیشود که نگهبان کوهستان که غولی عظیم الجسه و قدرتمند است با دادن جعبه ای به اریک وی را طلسم نموده و اگر دیر بجنبد ممکن است تمام زحماتی که متحمل آنها شده  همگی بر باد روند.وی با غول در گیر شده و با زحمت فراوانی غول را می کشد.گرچه زخمی و خسته می شود اما با بیدار شدن برادرش و شکسته شدن طلسم وی خوشحال شده و همه را از یاد برده.

نحوه کنترل و زاویه دوربین:

زاویه دوربین نیز به دو شکل --کلاسیک و مدرن است.در بعضی جاها زاویه دوربین به صورت خودکار به شکل کلاسیک در آمده و اکثر مواقع به شکل مدرن است.

نحوه کنترل بازی شبیه بازی هائی چون فرار از سلول و کلا بازی های سوم شخص است.همانند رزیدنت اویل 4 با این تفاووت که شما توانائی چرخاندن دادن موس را نیز دارید.

حرکت در روستا ها حتی در در سربالائی آسان تر از حرکت در مسیر کوهستان است.بازی داری مسیر های فرعی و تا حدودی متنوع می باشد.مسیر های فرعی دارای معما هائی هستند که با انجام دادن آنها یک مجسمه جادوئی بودا برای اسلحه هایتان می گیرد که باعث ارتقا قدرت آن برای یک مدت محدود می شود.

در بعضی جا ها باید با چنگک هایتان از مسیر هائی بالا بروید.اگر سریع حرکت کنید یخ ها می شکنند و سر میخورید و اگر دکمه مورد نظر را فشار ندهید سقوط می کنید.

جا که به اجساد کوهنوردان می خورید روح های خشن آنها ظاهر می شوند و برای رفع آنها 2 راه دارید:

اول:می توانید با ضربات متوالی چنگک یا استفاده از نور جادوئی آن آن ها را نابود کنید.

دوم:پس از چند ضربه  متوال یک شکل بر روی سینه ارواح می افتد که اگر آن را با چنگک جادوئی که به شکل یک معما است آن را کامل کنبد یعنی 2 نقطه (آغاز و پایان)به یک جا ختم شوند یا اگر به شکل دیگری باشد و به دو جای مختلف برسد ارواح از اسارت شیطان خارج شده و به دنیای خود باز می گردند و شکل شیطانی آنان متلاشی می شود و یک نور روشن وخیره کننده از آنها به جای می ماند و پس از چند لحظه آن نور درخشان محو می شود0این با این معنا است که روح آرامش ابدی یافته و دیگر شیطان در وی نفوذ نمی کند.

 

صدا گذاری:

صدا گذاری بازی در حد متوسط و قابل قبولی قرار دارد.صدای ارواح,بادهای سرد,صدای فریاد شیاطین و ... نیز خوب کار شده اند.در واقع صدا گذاری آن هرچند به پای بازی هائی چون رزیدنت اویل نمی رسد اما به بازی ضربه ای نمیزند.در بعضی جاها صدا ها واقعی به نظر می رسند.

 

گرافیک:

این بازی اوایل سال 2009 عرضه شده است.از لحاظ گرافیکی نسبت به دوره خود مقداری پائیین تر از سطح سایر بازی ها است.اما با اعمال تغیرات گرافیکی چون افزایش رزولیشن بازی کمی بهتر می شود اما بازهم سطح گرافیک آن پائیین است.این در واقع یک سیاست در بازی سازی است.

یک کمپانی باید یک بازی با گرافیک پائیین بسازد تا اگر مردم از آن استقبال نکردند زیاد ضرر و زیان نبیند و اگر مردم از بازی استقبال نمایند شرکت نسخه دوم را با گرافیک بالائی عرضه می کند.

اگر از این بازی نیز به خوبی استقبال شود شرکت بازی سازی به فکر ساخت نسخه جدیدی از آن با گرافیک بهتری می افتد.


سلاح های بازی:

سلاح های بازی انواع مختلف ندارند.یعنی مانند رزیدنت اویل نیست که دارای تعدادی سلاح خاص باشد.

سلاح اصلی بازی یک تبر یا همون چنگک کوهنوردی است که جادوئ می باشد یعنی جادوگر اونرو جادوئی کرده.

با رد کردن هر مرحله و کشتن رئیس یا نگهبان منطقه ای از کوهستان قدرت نگهبان به شکل یک سمبل برای شما به جا می ماند.

هر سمبل یا نماد یک قدرت خاص دارد.مثلا یکی از آنها به شکل نیزه است که نور جادوئی پرتاب میکند.یکی دیگر از آنها به شکل یک گرز است که برای یک سری از شیاطین کاربرد دارد.یکی دیگر مثل یک نیزه 4 سر است و میتونه دسته های زیادی از ارواح رو از شما دور کنه.


این مطلب توسط herosgames نوشته شده است ولی عکس آن از وب دیگری به کار گرفته شده است


تعداد بازدید از این مطلب: 982
موضوعات مرتبط: نقد بازی , ,
بازدید : 982

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نظرتان درباره وب ما چه بود

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود